Sunday, February 14, 2016

МАРИНОВИЧ.ПАПА ТА ПАТРІАРХ

Водночас люди антиліберального ухилу будуть задоволені параграфами 19–21, у яких підтверджено традиційні сімейні цінності, право на життя і попереджено про небезпеки агресивного секуляризму.


Тому, коли я читаю в параграфі 13-му, що "в нинішніх умовах релігійні лідери несуть особливу відповідальність за виховання своєї пастви в дусі поваги до переконань тих, хто належить до інших релігійних традицій", мені відразу згадується, що Патріарх Московський жодним словом не засудив військову агресію своєї держави проти України і релігійні переслідування на окупованих територіях, тобто не виконав саме те, до чого так красномовно закликає у процитованому параграфі. 

Цей параграф вочевидь написано в Кремлі. Він дослівно повторює тамтешній пропагандистський штамп про буцімто виключно внутрішній характер "конфлікту в Україні". У ньому міститься непрямий натяк на те, що російське православ’я в зоні конфлікту є миролюбним, тоді як "уніати" і "раскольнікі" підживлюють конфлікт. У кожнім разі, саме так цей параграф і буде використано Москвою в найближчому майбутньому.

Параграф 26 можна назвати "баламандським". Він майже дослівно повторює відому формулу Баламандської угоди, якою вона і прославилася, а саме: розрізнення між (а) "уніатизмом" як методом досягнення єдності Церков і (б) Східними Католицькими Церквами, які, хоч і постали внаслідок унії, все ж мають право на існування. Але в кубинській Декларації є одна "невеличка" зміна: в ній ідеться вже не про Східні Католицькі Церкви, а про церковні спільноти. На світське вухо різниця ніби й непомітна, але еклезіальна реальність за цими визначеннями радикально відмінна! І Ватикан чудово усвідомлює цю різницю, коли, скажімо, розрізняє "протестантські Церкви" і "протестантські церковні спільноти". Тому про простий недогляд тут говорити не доводиться. У документі чітко говориться про "спільноти", які внаслідок унії "відділилися від своїх Церков". Тобто увесь параграф виписаний на основі православної еклезіології в її московській інтерпретації.


Закликаємо наші Церкви в Україні працювати для досягнення суспільної згоди, стримуватися від участі в протистоянні й не підтримувати подальший розвиток конфлікту".


Цей параграф вочевидь написано в Кремлі. 
Він дослівно повторює тамтешній пропагандистський штамп про буцімто виключно внутрішній характер "конфлікту в Україні". У ньому міститься непрямий натяк на те, що російське православ’я в зоні конфлікту є миролюбним, тоді як "уніати" і "раскольнікі" підживлюють конфлікт. У кожнім разі, саме так цей параграф і буде використано Москвою в найближчому майбутньому.

Природу "українського конфлікту" ще можна було не розуміти влітку 2014 року, але "наївна необізнаність" на початку 2016 року вочевидь обтяжує сумління Ватикану.

Можна лише вкотре посумувати, що у ватиканському мисленні принцип канонічності набуває абсолютного характеру – без огляду на те, яким спотворенням правди і справедливості він обертається. Недратування Москви стало точкою відліку для будь-яких кроків Ватикану у стосунках з іншими Церквами. Це могло би стати для українських християн підставою для згіршення, якби не той факт, що, на щастя, Євангеліє нічого не говорить про канонічність, зате дуже багато – про правду і про належну обачність, яку мають виявляти християни перед лицем Лукавого.

Враження лукавства лише підсилюється, коли читаєш параграф 28-й, який містить багато гарних і правильних слів про потребу співробітництва між католиками і православними, про євангельську основу такої співдії. Проте як тільки натикаєшся на слова про потребу "спільного свідчення про моральну гідність і справжню свободу людини", в уяві відразу постають масові порушення релігійних прав людини на підконтрольних Росії окупованих територіях, які тепер стали вотчиною "русского міра". Йдеться про переслідування Української Православної Церкви Київського Патріархату та Української Греко-Католицької Церкви у Криму й на Сході України, про фізичну розправу над протестантськими пасторами, про свавільні арешти і "зникнення" активістів кримськотатарського руху тощо. Про це в Декларації немає жодного слова – так, начебто біль "неканонічних" та "іновірців" менш заслуговує на співчуття, ніж біль християн у Сирії.

Що ж, у минулому Римські папи не раз використовували зустрічі з політичними чи релігійними діячами, щоб обстоювати релігійну свободу та права людини. Досить згадати звільнення із сибірської каторги Патріарха Йосифа Сліпого, чим завдячуємо Папі Іванові ХХІІІ, або ж легалізацію УГКЦ, яку завдячуємо Папі Іванові-Павлові ІІ.

Ось чому я змушений з болем зробити висновок: в питанні України та Росії Католицька Церква задля ефемерного "діалогу з Москвою" знову розминулася з правдою.  

Ось чому логічним видається висновок, винесений у заголовок: так, зустріч Папи Римського і Патріарха Московського, без сумніву, була епохальною. Проте епохального значення набувають і прорахунки ватиканських дипломатів, які неспроможні визирнути у реальний світ з-поза стосів своїх потріпаних підручників Оstpolitik.
===================================================
===================================================
===================================================
Досвід Чечні, Грузії, Іраку, Сирії, Лівії, показав що невдало для народу все обернулося. чомусь то виходить що зі звіром воювати наштовхують а шкуру від звіра самі будуть ділити звичайно(західні бізнес корпорації) а народу залишаються злидні і зубожіння. Не хочеться вживати слова "сіоністи" і. т. д. але замість безвізового - ми отримали палестину східної європи, Але можливо ми ще зарано робимо висновки. Можливо що це лише початок. Ця епоха відкрила для нас нову людину-хрестоносця. Тому з духовної точки зору час в який ми живемо - унікальне благословення. так благословення в проклятті, але з нас небесний скульптор намагається зробити щось унікальне. KROSHE - по вашому треба було віддавати території одна за одною? ми опинилися в пастці. є таке прислів'я-віддаси ведмедю палець а він відкусить і руку і взагалі зжере тебе. він тільки на це і чекає. я зараз про інше подумав. Може розвідка Ватикану повідомила про майбутню біду, про розгортання третьої світової і зустріч була кричущe
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Galan Balan - по вашому треба було віддавати території одна за одною? ми опинилися в пастці. є таке прислів'я-віддаси ведмедю палець а він відкусить і руку і взагалі зжере тебе. +++
ФАКТИ: 1. Крим до обіймів Путіна виштовхали націоналісти. Воланням : "Чемодан, вокзал, Росія!", вбивствами кримських Антимайданоців під Корсунєм, "потягами дружби"... Ось кримчани і зрозуміли, що якщо проголосують інакше - "Донбас" в них почнеться раніше, ніж на Донбасі.
2. Коли галичани розгромили РВ МВС та СБУ та захопили десятки тисяч стволів зброї - уряд мовчав... Коли те ж саме зробили потім донбасці - Пастор оголосил АТО ! 
А Ви кажете, що негарно віддавати власні території....А залякувати та руйнувати - гарно ?!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




No comments:

Post a Comment